Ahogy az életünk egyre inkább az online térbe tevődik át, úgy válik egyre fontosabbá a tartalom, amit az interneten fogyaszthatunk. Az egyik legnagyobb online tartalomforrás a YouTube, mely napjainkban szinte már mindenki számára elérhető és népszerű.
De hogyan vált a YouTube ennyire fontossá az online térben? Milyen körülmények vezettek ehhez a folyamathoz?
Az első lépés az volt, amikor a YouTube az év elején bejelentette, hogy elérte az 1 milliárd órányi napi nézettséget. Ez egy hatalmas mérföldkő volt az interneten való tartalomfogyasztás terén, és bizonyította, hogy a YouTube ma már egyáltalán nem csak a videómegosztásra épül.
A YouTube másik nagy előnye az, hogy rengeteg kategóriában kínál tartalmat. Ha valamit keresünk, néha még a Google-nál is könnyebb megtalálni a jó videót a YouTube-on. Legyen szó ételekről, sportról, vagy akár vloggerek által publikált tartalmakról, rengeteg lehetőség áll rendelkezésünkre.
De a legfontosabb az, hogy a YouTube valódi közösséggé nőtte ki magát. A videók készítői és a nézők ugyanúgy részei a platformnak, és a kapcsolat, amelyeket közöttük kialakítanak, jóval személyesebb, mint a legtöbb más online felületen. A vloggerek által nem csak tartalmakat kapunk, hanem közéjük is tartozhatunk.
Ezért a YouTube a jövőben is rendkívül fontos szerepet vállal majd az online tartalomfogyasztás terén. Az egyre nagyobb nézettsége és mérete miatt már szinte szükségszerű a platformra építeni, ha valaki sikeres online tartalomgyártóvá kíván válni.